فیلم رسوایی به روایت تصویر(از مسعود ده نمکی)

آهنگران: با اخراجی ها بارها گریه کردم

 چندر روز پیش حاج صادق آهنگران سر صحنه فیلم رسوایی حاضر شد برخورد بازیگران و ایشان با هم در نوع خود وقضاوتشان در مورد هم خیلی جالب بود.از یکی از بازیگران بعد از مواجه حضوری اش با اهنگران در مورد ارزیابی اش از این شخصیت پرسیدم گفت روحانیت عجیبی در چهره اش دارد.

قرار بود ایشان تیتراژ اخراجی های سه را بخوانند که در آن زمان میسر نشد اما درباره اخراجی ها جمله خاصی دارد که در کتاب اخراجی ها که مشتمل بر اظهار نظر موافقان و مخالفان اعم از سیاستمداران و سینمایی ها و نظامی هاست به صورت کامل درج خواهم کرد اما مختصر و مفید آن جمله این بود که آهنگران  می گفت :

خیلی ها به پای نوحه های من بارها گریسته اند اما من با دیدن صحنه هایی از اخراجی ها بارها گریه کرده ام.من در طول جنگ خیلی از این مجید سوزوکی ها دیده ام که از نا کجا آباد به مرز شهادت رسیده اند.



حتی اگر رسوایی آخرین کارم در سینما باشد ....

 

عموما فیلم های مثلا معنی گرای سینمای ما با حمایت بخش دولتی و یا نهادها و ارگانها و به صورت سفارشی ساخته می شوند و اکثرا هم در جذب مخاطب موفق نبوده و برخلاف هزینه های هنگفتی که شده  نتوانستند نیت  سفارش دهندگان کار را تامین کنند.

اما رسوایی از نادر فیلم هایی است که از دل بر آمده و تماما هزینه های آن توسط بخش خصوصی تامین شده است. از بعد شروع شدن کار فشارهای جنبی غیر رسمی بر فیلم هم آغاز شده است.روزنامه ای که در اوج حملات علیه روحانیت و انقلاب سکوت پیشه کرده بو این بار در قامت دفاع از روحانیت علمدار مبارزه علیه رسوایی شده است.البته در زمان اکران اخراجی ها هم این روزنامه سرمقاله های آتشین علیه روحانی فیلم اخراجی ها نگاشت که البته حوزه با تجلیل دو باره از این کارکتر در اخراجی های یک  و دو پاسخ این داعیه مهربانتر از مادر را داد.

اما اینبار برخی دوستان از حالا شمشیر ها را علیه فیلم درحال ساخت از غلاف بیرون اورده اند .گرچه هیچ فیلمی خالی از اشکال نمی تواند باشد و در بسیاری از موارد این اشکالات نیز سلیقه ای است اما در کنار شنیدن پیشنهادا ت سازنده باید گفت که فیلم را از روی فیلمنامه نمی توان قضاوت کرد و باید آن را روی پرده دید.رسوایی اگر آخرین کارم هم در سینما باشد تا پای جان و آبرو در برابر کج اندیشی ها خواهم ایستاد .

رسوایی پاسخ به شبهات جامعه در باب بسیاری از مسائل جوانان است .رسوایی از اندیشه حوزوی بر آمده و در برابر عرفان های کاذب نگاشته شده است.بسیاری از دیالوگ های فیلم تعابیر ائمه است که تصویری و سینمایی شده است و مطمئنا برخی از این منتقدان نه سواد روایت شناسی دارند و نه سینمایی وگرنه در این سه دهه با زبان سینما از دین درست دفاع می کردند و آثار سفارشیشان به جای خدمت به اخلاق و دین در مقابل آن قرار نمی گرفت.

دعا کنید این چند وقت هم به خیر بگذرد



رسوایی به نیمه رسید

 

مراحل فیلم برداری رسوایی در جنوب شهر تهران ادامه دارد .در این چند شبی که گروه در منطقه امام زاده یحیی در حال کار است حضور انبوه مردم با صفای جنوب شهر در پشت صحنه ها حیرت اور است.گرچه این حضور باعث کندی مراحل فیلم برداری شد ولی محبت آنها نسبت به اخراجی ها و عوامل کار جدید باعث امیدواری است.



گزارش تصویری از اولین روزهای تولید رسوایی

 

 

 

 

 

محمد رضا شریفی نیا و امیر  دژاکام

به گروه بازیگران به رسوایی پیوستند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



اکبر عبدی به رسوایی پیوست

 

اکبر عبدی بازیگر روحانی فیلم رسوایی انتخاب شد .به قول آقای عبد الله اسکندری اکبر عبدی سر صحنه فیلم مادر علی رغم انتظار آقای علی حاتمی توانست نقشی متفاوت ایفا کند. سه سال پیش که طرح رسوایی را برای عبدی تعریف کردم برایم این نقش را اتود زد ولی دو دل بود .تا اینکه تست گریمش جواب داد اما باز هم برای اینکه یک تفاق خلق شود باید منتظر یک عبدی دیگر بود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:فیلم رسوایی به روایت تصویر(از مسعود ده نمکی), | 14:48 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=